Good for entry level engineer, leave after 2 years!
When you compare a company, you compare it with the other businesses around that you have been working. So it can be ok for some to hear this but my experience showed that it was so far the worst working experience i have had after 11 years of working.
1. The work is stressful as f.. but the worse is that you wont be appreciated. Noone does.
2. They always add to the mountain of work you have, again, this is the culture (at least in EPS department) the managers are overloaded as well as lower engineers all the time
3. Because of two above, people are not usually nice to each other. Despite that i have found great friends, and some really knowdgable and nice colleagues, but i dont give that to Volvo, but to individuals.
4. The company tries to spend as least as possible, very stingy in that sense. Tight kitchens to ensure you dont spend time there, no fruits despite crazy profit margin, not so many outside activities. again, this is to compare to other companies around, so it may not be negative for some. For example restaurants are expensive there, but that is the case for most companies in Sweden so no negative point there.
5. This was more about our team as we had a Selfcentric and rude scrummaster who thought he knew everything, (which he didnt!) But that affected our team and our effort.
6. It was shocking how they pushed products to production without all acceptance tests. That was not ok for me.
7. Eventually many people left before or i heard after me. they recruit
Lernia behandlar bokstavligen sina anställda som skräp där man får sitta inne på kontoret på golvet med 40+ andra anställda. På golvet är det fullt av damm och folk som går förbi i korridoren trampar på en när man sitter där, för det är så trångt. Cheferna är riktigt kalla och har psykopatliknande beteende. De bryr sig ej om dig som individ utan ser dig enbart som någon att utnyttja. Alla som sitter där är även unga och ingen är under 25 så de flesta har noll erfarenhet och vågar således inte säga till eller gå till facket, för minsta lilla klageri så är du uppsagd. Enda positiva är lönen, komptimmarna och kollegorna. Förutom dom kollegorna som ska skicka sina kusiner o grabbar för o ta dig på parkeringen efter du har slutat jobbet pga att du inte uppträdde som dom ville. Går du på toa för ofta (mer än 2ggr per dag) så får du en varning och om det fortsätter blir det en uppsägning. Kan även hända att din produktionsledare vill att du är på plats långt mycket tidigare än man egentligen börjar för att ”vara med laget” och lösa av föregående skift. Såklart får du ej ersättning för o vara där tidigare.
Ja… Vad ska man säga. Har du starkt pannben då kan man jobba här, med lite tur hamnar du på en enklare bana med bra chefer. Har du otur får du en bana där cheferna samarbetar med gängkriminella och utnyttjar dig till fullo. Lönen är till för att du ska hålla tyst och göra ditt jobb.
Tystnadskultur.
Vänskapskorrumperat.
Sociopatiska och inkompetenta chefer.
Stressigt och oergonomiskt.
Hierarkisk kommunistfascistisk företagskultur.
Dåligt korrumperat fack.
Jobbar med s.k. positiv diskrimering/kvotering istället för jämställdhet som rätt person på rätt plats oavsett etnisitet/kön m.m.
Mot all form av förbättringar/förslag från anställda.
Kina-ägt.
Värdelös arbetsmiljö.
Falskhet, antisocialt beteende och lögner uppskattas och belönas. Ju sämre man beter sig mot andra desto mer fördelar får man.
Vill man jobba på en rullande line där man knappt ens får gå på toa utan en utskällning av sociopatiska inkompetenta chefer och lagledare som gett varandra jobben genom vänskapskorruption och vill man dessutom jobba för ett kommunistägt företag är det det perfekta jobbet.
Cheferna, HR-kontoret och facket samarbetar mot den som ifrågasätter/visselblåsare samtidigt som alla andra håller tyst. Blir du skadad eller liknande köps du diskret ut och det tystas ned.
FördelarFörmånligt pris för leasingbil för anställda. Okej lön.
Jag jobbar timanställd (felxpool) på Volvo och kan bli inringd när som helst vid behov. Jag jobbar oftast tidigt skift (06:30 - 15:36)
Jag står på banan och tar emot inkommande karosser och monterar av fixturer, sätter på dörrkrokar för att förhindra att dörrarna öppnas och skadas under färd på banan. Jag monterar även gasdämpare i motorhuvarna. Vi har tre raster som är uppdelade cirka 2 timmar efter varandra.
Arbetet på Volvo har givit mig en väldigt god stresstolerans, arbetsmoral och utvecklat mitt kontaktnätverk.
I början av min anställning så fann jag det svårt att ta sig upp på morgnarna för att ta sig till jobbet (06:30) men man vande sig snabbt och anpassade sig.
Stort plus på arbetsplatsen är att det finns folk i alla olika åldrar. Man jobbar sällan själv vilket gör att arbetet blir väldigt socialt. 2 av 3 raster är betalda.
Minus är att det ibland kan ta upp till 1 timme att ta sig hem från arbetsplatsen på grund av de massiva köerna som bildas efter skiftslut.
Mycket har hänt på VCC sedan 80-talet och mycket har varit jättebra och utvecklande, men det som var kärnan i Volvokulturen och det som skapade Volvoiter, det är borta sedan länge.
Från att ha haft ett gemensamt fokus på att öka kvalitet, skapa bättre produkter, där det fanns ett ledarskap med ett genuint intresse för bilar, så har det blivit ett bolag med få bilintresserade chefer, "lågt i tak" och man skall göra som man blir tillsagd, för annars är man i kylan.
Det finns grupperingar av management som direkt mobbar ut anställda som är fokuserade på att göra rätt.
Åldersrasismen är påtaglig, man skall ha minst 10års arbetslivserfarenhet, högskoleutbildning och helst vara under 35år.
Grupperingar av kvinnligt ledarskap rensar hårt och förtrycker män till tystnad, riktigt obehagligt...
FördelarMycket intressanta produkter och möjlighet att lära av processer
Genom mina tre månader på Volvo så har jag lärt mig mycket om hur produktionskedjan går till och om olika balanser och banor, vilket har varit väldigt intressant och lärorikt. Dagarna flöt dock samman fort då jag stod på samma balans under nästan 3 månader vilket var lite monotont, samtidigt som det var en trygghet. Arbetsmiljön i allmänhet var bra då mina arbetskollegor var väldigt hjälpsamma och min chef var rättvis i sitt agerande. Att jobba på Volvo var både tufft, men ibland roligt, och jag hoppas att få komma tillbaka dit.
FördelarGratis kaffe, bra lön och väldigt bra arbetskamrater.
NackdelarGammal fabrik, dålig luft och gamla verktyg samt snålade företaget med liftar etc.
Hej! Jag jobbar som q-ombud på Volvo cars center som bygger C-70 cab, mina arbets uppgifter består av uppföljning av kvalite och fel återföring till operatörer.Även vissa process mätningar görs dagligen som följs upp på arbets möten varje dag.Det är det som är samma varje dag för övrigt så vet man aldrig hur en dag kan se ut, det dyker alltid upp nya grejar. Och det är den variationen som är det bästa med det här jobbet, sen kan det dyka upp fel som kan vara svåra att knäcka, men då tar man hjälp av en teknik grupp som man har ett bra sammarbete med.Så man lär sig nya grejer varje dag och man måste ha en god kontakt med alla i fabriken.
Att arbeta med bilmontering är coolt. Man jobbar i hög tempo och måste vara koncentrerad och noggrann.
Se till att man är medveten att inte göra fel,att från första början leverera felfri vara till kunden.
Jag lärde mig ganska mycket på Volvo. Att hantera och klara stress.
Att vara lojal och tycka om företag. Lärde mig om personal ansvar,hantera konflikter,kvalité,hade förmågan att hitta fel som andra missade se.
Trivs med mina arbetskamrater och min chef. På min bana hade vi jätte hög kvalité.
Trots att jag är morgon pigg så var det ibland svårt att vakna 04.30.
Bästa delen av jobbet var att vi hade roligt,att vi strävade efter bra kvalité och bra resultat.
* Typical day at work starts with checking of emails and schedules for the day. Meetings with managers and staff members about production planning and invoice handling towards suppliers. Having telephonic meetings with Volvo Payables in India and suppliers. Join colleagues at coffee time and having lunch together.
* Learned the Organizational culture and management, Importance of Work/Life balance.
* Helpful co-workers who spread positivity.
* I didn't realized anything hard at work. I enjoyed working in a MNC that is a fun workplace.
* Problem solving is the most enjoyable part of the job.
God arbetsiljö med hög tempo, nöjd som helhet! Dock kan det vara bra att tänka på att fabriken ställer krav på dig som anställd. Det är ingen fritidsgård, även om det kan upplevas som sådan på rasterna. Ett gott arbete är viktigt för att leverera Volvos önskan, en god kvalité och standard på deras bilar.
Enda nackdelen just under min tjänst var att min fd lagledare, alltså den ansvarande för vår grupp var allmän rasistisk i sitt uttalande och beteende. Resulterade i att HR fick lägga sig i då det inte gick att arbeta med hen. Slutade med att hen blev förflyttad.
The management is terrible at VCUSA. You’re sold the dream of Swedish culture only to be treated as a 4th class citizen. We were told a lot of beautiful buzzwords specifically about being family oriented, people first, open door policies, and voice of the employee. The truth is they could careless about family. We literally had a team member pass while entering the gate, to the facility and they really did the minimum to acknowledge that tragedy. Not only that but shortly after they terminated their sibling for “attendance”. If you offer a solution or actually create a solution to an issue, there is no acknowledgment to what you’ve resolved. They would try to either take your intellectual property or not credit you for the resolution. I have personally created multiple documents that have been standardized across the company and my only reward was being stuck in a lower position. Another team member created a device that was patented not to him but to Volvo cars. He did not receive anything from his design of the device, but he did get an acknowledgment in the plant paper.
The common sentiment is that Volvo is banking on the fact that it’s in a lower income area and that the people there need the job, so there is no real motivation to actually treat the employees as people. They know that the name sounds prestigious and the benefits are great so who cares about anything else other than what we want. If you are very good at your job and you excel, please do not expect to be
FördelarGreat healthcare plan and pay
NackdelarLong days, weekend work, dishonest, don’t care about their employees.
Volvo will only have product training videos on their training site which kept locking me out. They do not have sales technique videos. I actually learned more about sales watching 3 YouTube videos than I did working there for 3 months.
I was trained to test drive the car with the customer and was discouraged to let the customer test drive by themselves despite Covid fears. The only Covid protocol emphasized was wearing a mask.
When the customer had questions about the car I looked up the stock number on the website and read the specs they requested. I was trained to be relatable and be their friend. I was not taught how to close the deal as the customer wanted extremely low discounts to the point that my sales manager would either give them what they wanted or meet them halfway just to make the sale.
Cars needed to go through an update process before the customer could take their car home. When I sold a car the afternoon or evening before my day off, I was expected to come in on my day off to do a delivery of the car to my customer usually late in the afternoon.
The building is at least 40 years old and doesn’t convey a luxury vehicle atmosphere. The lot was too small to house much more than service loaners, trade ins, lease returns, new undrivable receipts, a few new drivable cars in each model and a front lot full of used off brand and used Volvo cars. About 3/4 of the new inventory was in another city at a storage lot.
The car keys were not attached to the cars like oth
So Much work to get in there and they don't value their employees
Volvo is the hottest job in SC right now and they know it because people in the community is not use to the pay and the nicest car on the planet. I love volvo vehicles, I dreamt of this day and never thought i would be making them. Because I had a strong personality from all the sexism in there. I was targeted to get me out of the. It took 10 months to get in there with test, assessment and interviews. I am in tears everyday because HR let management dictate the lies they told to get me out of there because I was a woman. I was harass, discriminated and not treated fairly. I learned to do my station. They put people anywhere and only move the men. Its a very biased company. The management from Sweden are so sweet, but they let bad management take control. Employees are so in distress that they would leave the line and not come back. Some employees have Team Leaders that care you and help you grow. I was not fortunate. Its capable of being the best company to work for in SC. Too many mixed cultures and they dont care. Only numbers for the cars. Everyone makes mistakes in there and they are looking at the women on the line. Everyone is stress out, coming in doing drugs and drinking to block out the disparity. I am fighting to get my job back or reparations because I really worked hard and to get let go unfairly. I dont know how they are sleeping at night doing this to me. Good. Again high turnover rate and they dont care after all they invested.
Fördelarleasing Volvo vehicles and good pay
Nackdelartoo much overtime and they lie all the time about everything. No life, no 2nd shift for assembly workers, long walk to station, nothing is equal. Its the ball that you are bounced.
I can tell you for a fact this place was a journey of emotions and none of them where going to get me to a future if I stayed with this company. They can never make up their mind, they show too much favoritism to certain types of people and expect you to keep your mouth shut and do your job along with other jobs, and no matter what you have to look professional even though the weather is unpredictable and the weather does not care about you although you bring your hygiene products with you and making sure that someone sees you touching up throughout the day and hope that they see you trying to stay and look professional. It’s not like how you expect it to be. Customers think they are so entitled because they shell out so much money but start getting upset when either A. They don’t get their way or B. Service. I literally almost quit because of the service department because they do not like picking up the phones to deal with angry customers and you get the short end of the stick and you have to face it all with a smile on your face. If you’re smart and want to know if it’s worth it then my answer to you is no it is not. What they need to is look within the problem of why some of their employees are leaving in droves and figure out a way to keep them around or else keep continuing to lose their employees to pettiness and favoritism. Overall this was a big lesson for me there and that is all that glitters is not gold.
FördelarFree lunches, learning about the new cars
NackdelarManagement, lack of leadership, communication
5,0
Director of Business Development | Glen Cove, NY | 3 feb. 2019
My experience with Volvo Cars Glen Cove
I spent just over a year at Volvo Cars Glen Cove.
I learned to work closely with the sales and management team.
The work place is a mixture of developing individual, professional, and business development skills. Thriving there starts with your individual ability, continues with how you get along the staff, and then how you interact with customers with different needs. The workplace is very friendly and even when people leave as a worker they still come back to visit, attend social events, and appear at Christmas parties so no one actually leaves. The most enjoyable part of the job is we don't spend 8-9 hours talking about just work. About one third of the day we talk about work, one third of the time we talk about football, baseball, food, life, and future aspirations, and the final third we talk about developing team building at work and friendships away from work. The single hardest part of the job is identifying what your role is and keeping the right balance between doing your job versus meshing with the needs of everyone around you and adjusting to change which is common in a closely knit workforce. We are too close to the best and the worst of each other and while frustration build up fast and often they are also quickly resolved to keep everyone cordial and appreciative of each other long term.
Everyone from all departments are leaving this company, even during Covid times. The plant has been operational for three years now, but pretty soon the plant will have an entirely new workforce given the current turnover. Typical response is “we are still in startup mode.”
Processes are still not in place and many positions are working abnormally to cover for poorly managed departments.
Senior Management is destroying trust of departments and pulling all the strings for who can advance and who is ignored. The current direction is to bring employees from overseas and promote them to managers locally, costing the company x3 as much in overhead while not offering any sort of local leadership tract or mentor advancement.
My question to management, how long will you allow this turnover to continue? When will you engage in actual positive policy improvements? Do you really want to launch a new vehicle with an entirely new workforce again?...
FördelarPositive work life balance is very much appreciated
NackdelarManagement culture, lack of advancement, high salary turnover
Frågor och svar om Volvo Cars
Hur ofta ges löneförhöjning på Volvo Cars?
Frågade 26 jan. 2023
en gång om året
Svarade 31 maj 2023
Vet ej hur dem gör
Svarade 3 feb. 2023
Hur såg intervjuprocessen ut på Volvo Cars?
Frågade 20 apr. 2020
Hyfsat bra
Svarade 5 jan. 2022
ja då 94 gick jag bara in på anställningskontoret och sa att jag var intresserad av att jobba där
Svarade 2 maj 2021
Vad är det stressigaste med att jobba på företaget?
Frågade 20 okt. 2019
Ständigt mer att göra med mindre personal. Haft perioder där jag nästan blivit utbränd.
Svarade 30 apr. 2020
Genom att när chefen vill nåt så är det full Go Ahead.
Svarade 20 apr. 2020
Hur ser en typisk dag ut för dig på företaget?
Frågade 3 feb. 2023
Upprepad montering av samma delar.
Svarade 23 maj 2023
Sämsta företaget i dags läget. Vi jobbar som slavar. Och facket gör ingenting nu förtiden.