Great company, great welfare, great products, great people
Responsible for Product, Sale and Marketing issues of the entire Consumer Segment in Former Yugoslavia: (mobile phones, accessories, modules, data products). Worked mainly with distributors and mobile operators. Developed leading market share when the situation changed in the favor of competition in most markets (especially in favor of Nokia). Wholesale and retail control and establishment.
Worked closely with public institutions in establishment of telecommunication laws and consumer rights. Together with publicly and privately owned mobile networks, started upfirst phone subsidies program in Serbia and Montenegro. Direct marketing, educational forums, sponsorships, presentations. Co-operative marketing with clients (sponsorship of the first ever 5 fashion weeks in Serbia). Supervision of marketing done through one of the Worlds’ leading marketing agency: brand and product campaigns. Received Central European Presentation Award, May 2000, for the best presentation. Topic: involvement of political regime infree trade in mobile telephony. Media presence and speeches on telecommunication topics various times. Products sales, management and launches of new models. Close collaboration with R&D department. Took the position of Regional Product Manager in Ericsson headquarters in Lund, Sweden from March 1999-August 1999. Responsible for product related issues in twelve East European countries: type approval procedures, customizations and presentations. Product long term forec
Fördelargreat work environment both in Sweden and Serbia
I början av varje dag gick jag igenom alla mail som jag hade i min inbox och svarade på det som gick att svara på, eller lösa dem problem som fanns att lösa. När det var klart så gick jag igenom vilka nya ärenden som låg inne i vår flöde och bearbetade dessa i form av inköp. Parallellt med detta så följde jag upp tidigare ordrar, stängde ärenden, besvarade på frågor och hade kontakt med massa leverantörer. Ingen dag var sig lik men detta var en typisk arbetsdag.
Att hålla många bollar i luften har inte varit ett problem för mig tidigare, men jag lärde mig hur jag skulle hantera det på ett mycket bättre sätt. Jag har lärt mig att jobba självständigt likaväl som i team. Stressen har jag förvandlat till något positiv i och med att jag jobbar mer fokuserat under stress. Jag har lärt mig att förhandla till min fördel och även hålla en bra kontakt med leverantörer eller andra aktörer.
Det är svårt att bedöma ledningen då jag som konsult inte alltid fick vara med på alla möten. Men ofta kändes det som att ledningen inte hade koll på allt man gjorde och på så sätt fick man sällan feedback. Mina tidigare arbetskollegor var väldigt trevliga och ödmjuka och vi kom jätte bra överens. Det är synd att jag inte kan säga samma sak om min tidigare teamleader. Han var lite maktgalen och skulle alltid vara bäst på allt.
Det svåraste med jobbet var tyvärr inte arbetsrelaterat då allt gick att lösa. Utan det var just det här att man inte fick feedback när man själv visste att man gav 11
Global Supply chain & Logistics and Sourcing executive with a persevering drive for results and with a proven track record of leading businesses in need of transformation in complex and challenging environments
International Experience, over +10 years, on a global executive level containing long term assignments across 4 continents (Europe, North America South America and Africa) and based in Sweden, USA, Brazil, Panama and South Africa
Global Transformation and Change Leader; lead various transformation- and change management programs across the Ericsson Group for the last +15 years on a global level
Deep and extended knowledge in Global logistics with proven track record to develop, build up and manage the complex global logistical flows in order to secure end-to-end deliveries
Customer driven E2E value chain expert with the leverage that by coming in as the leader setting the vision and direction, bringing structures and teams to common grounds, simplifying the end to end business processes and accountabilities, aligning performance focuses, putting energy into people, making individuals working as a team and teams as an organization
Master degree in Business administration including international studies on bachelor and master level (USA and China)
Högt tempo, men inga större svårigheter eller tunga lyft.
Jag jobbade på flera avdelningar, Inbound, Outbound, packning och special projekt med nya produkter.
Vid lastning och lossning av lastbilar från olika länder, så kan kommunikationen ibland vara svår, men med glatt humör, papper och penna så kan man förklara det mesta.
Då godset är ofta av väldigt varierande grad, så är ibland pusslandet att få plats med allt på ett säkert sätt en utmaning, vi pratar elektronik så inget får ramla under transport.
Ingen chef kommer gnälla om du är tvungen att lägga 20 minuter extra på att säkra lasten ordentligt.
När det är lagom tempo, så försvinner dagarna fort och man går från jobbet nöjd med en bra insats.
Förr eller senare så kommer problem uppstå, regn gör golvet halt, så truckar glider, data sytemet lägger av för en server har tappat kontakten, och mycket mer.
Då gäller det att försöka lösa på bästa sätt.
Det finns en anledning till att detta är ett företag många stannar länge på.
FördelarUnderbar mat i matsalen lagad av fd kock i svenska kocklandslaget.
NackdelarNär det väl är stressigt, så är det panikstressigt - och man får vara extra varsam vad det gäller olyckor, truckarna har ibland hög hastighet, och medarbetare kan vara ouppmärksamma.
Fartfyllda arbetsdagar och mycket kontakt med både externa och interna kunder.
Möjligheter fanns för att lära sig olika transaktioner i datasystemet som kom till användning för att exempelvis lösa eventuella problem. Det var väldigt lärorikt och grymt intressant.
Alla medarbetare var medvetna om sina arbetsuppgifter och sitt ansvar. Flexibiliteten gjorde att man täckte upp olika arbetsområden där det uppstod brist på arbetskraft på grund av exempelvis sjukdom.
Vi kompletterade varandra bra på avdelningen. Det var en bra fördelning av arbetskraften både vad gäller ålder och kön.
Stämningen på arbetsplatsen gjorde att dem flesta arbetsuppgifterna var lätta att utföra. Om jag nu måste välja ut det svåraste, då blir det nog dem monotona sysslorna som jag tycker är lite jobbigt.
Den bästa delen av jobbet var att det var omväxlande, utmanande, lärorikt, lagom stressigt, att man hade sitt ansvarsområde. Eftersom allt det här är stimulerande för mig trivdes jag väldigt bra där. Det toppar min lista på dem bästa arbetsplatserna i mitt yrkesliv.
Ett stabilt företag som söker hänga med i utvecklingen
Ericsson är ett stort företag som försöker hänga med i utvecklingen, problemet med storleken är just det, att när större förändringar behöver komma till stånd, så tar det väldigt lång tid. Ofta så hinner trender och ibland oxå teknikutveckling att "passera revy" innan företaget hunnit etablera en tjänst/produkt/arbetssätt.
Vad gäller arbetskultur så nyttjar man resurser till billigaste pris och maximal insats. Det är en enormt stressig miljö att arbeta i och man behöver vara beredd på att skifta tänk och arbetsuppgifter snabbt. Det finns en vilja och intention att ta hand om sina anställda men tiden för det etableras inte vilket ställer ledarrollerna i sämre utgångsläge.
Övrigt upplever jag att Ericsson är på väg att skifta över till fler kvinnliga ledare men det tar tid i en så "gammal", mansdominerad och teknisk organisation. Högre positioner domineras fortfarande av män.
FördelarSubventionerad lunch och träning !
4,0
Business Development Manager | Stockholm | 9 juni 2017
Bra arbetsmiljö med möjligheter men också utmaningar
Min upplevelse av lång tid på Ericsson är mestadels mycket goda. Hög grad av frihet under ansvar och bra arbetskamrater, chefer och andra. Arbetet är internationellt med kontakter och samarbeten med olika delar av världen. Ledningen är mycket kompetent men med en med en konsensus kultur samt höggrad av regionalt/lokalt bestämmande blir styrningen långsammare.
Utmaningen har ofta legat i förändringsarbetet och stöd för nya initiativ. Många gånger finns en positiv attityd till nya ideer och initiativ vid första anblick men få backar up dem när det det påverkar den egna organisationen. Alternativet är att det finns mycket så mycket åsikter till hur man ska göra att initiativet aldrig får styrfart.
Det bästa med Ericsson är möjligheten att utvecklas och växa inom en och samma organisation, internationella kontakter och utmaningar.
Intressant och händelserikt jobb som komponentingenjör
Att jobba som Komponentingenjör på Ericsson är verkligen intressant och händelserikt, man träffas i olika projekt och diskuterar komponenter, det tycker jag om. Träffa tillverkare och agenter var också intressant att få information om nya teknologier och produkter som man sedan kunde presentera för de olika projekten inom Ericsson.
Det var chockartad känsla när dom sa upp mer än 50% av komponentingenjörerna, däribland jag som fick sluta min anställning. Oj vad tyst det blev på dagarna, jag var ju van att arbeta fullt med produktionen, projekten, inköp och andra komponentingenjörer från andra Ericsson-bolag. Jag slutade min anställning 2003-03-03.
FördelarGratis Lunch, Fri Läkarvård, Gratis gym och Gympa mm
NackdelarSista åren var det inte lika säkert att få behålla sitt jobb som förr.
I am an experienced Commercial Manager with a distinct technical, human and managerial set of skills supported by diversified knowledge, strong business & commercial acumen and cross-cultural experience acquired from working in broad scale and complex tenders/projects in different countries with different cultural teams in different time zones.
Over my ~20 years career journey, I have been playing different roles in Commercial Analytics, Commercial Intelligence, Strategic & operational Pricing, Sales & Account Management, Customer Engagement, Project Management and Service Delivery, which gives me the privilege to see the big picture of the business from different angels with all accuracy needed.
My favorite motto is:
"if someone can do it, then I can do it. If no one can do it, then I must do it".
Eftersom företaget är väldigt stort, är det svårt att komma i gång när man är nyanställd, speciellt om man kommer direkt från skolan.
Trevliga och hjälpsamma arbetskollegor delar dock med sig av både kunskap och erfarenhet. Det finns möjlighet att utvecklas och att gå på relevanta kurser. Det är lätt att rotera och prova på olika jobb internt. Företaget är ett mångkulturellt företag. Många som arbetar i gruppen har en annan kulturell bakgrund och i det dagliga arbetet kommer man att kontakta och kommunicera med kollegor i andra länder, vilket kräver flexibilitet och bra kommunikationsförmåga. Man känner sig stolt att arbeta för ett världsledande företag. De återkommande varslen med efterföljande uppsägningar har dock gjort arbetssituationen instabil och otrygg de senaste åren.
This is a completely unaltered & unbiased review, considering my experience while working in the Organization. Firstly, being a telecom company, many would be afraid of the work culture, but as compared to other competitors, I feel Ericsson goes beyond expectations. I worked as a Solution Integrator at Ericsson India Global Services for 2 years. Started as a fresher and built a strong career while working there.
Here are the Pros and Cons which i felt were worth mentioning -
Firstly the cons -
The biggest con here is salary hike. When I was working there, the hike percentage was very less. I saw people working for 2-3 years straight with a very low yearly average hike. That might be during my tenure and maybe it improved after I left or was better maybe before my joining, but this was the case during the time I was employed.
Also, in some projects I have seen and happened in my case as well, project managers were very rude to employees. Just to impress the clients with fast results, they kept burdening the employees. This is not right, considering the core ethics of Ericsson which respects each and every employee in the organization with work-life balance. On the other hand, I was very much impressed with my Reporting manager. Was very supportive and always tried to help me up-skill myself in regards to the latest technologies.
Also, they need to increase the compensation provided to employees who work nights, odds and extra hours. When I was employed the tariff
High employee turn over, poor management exploiting a revolving door of entry starters.
1.4 out of 5
Random shifts, hot desking, mundane and repetitive, little room for progression, no work to life balance. I only recommend this job to people with a degree who are desperate for money.
Starts from as early as 5.15am and midnight finishes. Better than competitors but leaves little free time.
The initial 6 weeks of training they put you through are both fun and frustrating. There is only one way to do things. You are not encouraged to think outside of the box and you are chastised for asking for help more than once or twice. Seeing as they cut the training down from 3 months to 5/6 weeks and the probation period from 9 months to 5/6 months, there is little time to learn and you are berated quickly. However, it is interesting to learn that live subtitles are 're-spoken' into a microphone and see it being done.
You learn how to subtitle either live TV or non live-TV (File) at first. You stand a better chance if they put you into File training but I've heard they tend to forget about you after a few weeks of training there. You do not get a choice in this matter.
Management are rather cold but they are available and they will tell you what you are doing wrong. Not sure who are breathing down their necks but the pressure to achieve almost 100% accuracy targets is unbelievably high. You will be 'criticised' for not meeting targets as soon as a month after being ejected from training and advice isn't given.
They will look for reasons NOT to keep you on
FördelarFree coffee when the machine isn't broken.
NackdelarLong hours, management, poor-workplace culture, high employee turn over, no life.
Good for career start. Not a place for experienced people.
Pros :
- Very relaxed in certain roles. I noticed during pandemic alot of people are offline most of the day and really abusing it. Work life balance is generally good.
- Good to work here for 2-3 years while building CV towards another role. You will encounter many lifers here who have worked here for 25+ years
- Lots of training available around development and scrum. No real leadership training or soft skills training. Training is typically developer focused.
- Good tooling. Jira, confluence etc.
- Processes are well documented
- Pension is 8%.
- 27 days leave.
Cons :
- Product Owner is a horrible job here. Seen as the jira administrator. No control to make any real decisions. Huge expectation from developers on what code changes are needed. Grooming can be very draining and combative.
- Salary is at least 20%+ below the market. Maybe even more.
- Salary increases - Either none, or 1% year on year. Typically none.
- Over engineered product architectures. Normal to be in endless calls about things that don't matter to anyone outside Athlone as the architecture group search for the greatest architecture on earth.
- Scrum is a facade here. This companies operates 100% waterfall from requirements to implementation. Huge analysis efforts up front by the S&T organisation. This is a key reason why they cannot develop software at speed. Lots of docs about 'agile' but so far away from it. Simple requirements can take 3 months analysis, then weeks of planing before a scrum
FördelarRelaxed, Low stress, Will learn 'how not to run a development org'.
NackdelarNo career advancement, Low salary compared to market, Could learn technologies no other company is using. Legacy mindset and culture.
Ericsson / IBS & GSM Repeater PP&C – PM: January 2013 – September 2013 (9 months) • Establish project baseline plan and scope • Prepare a form to be created in SH for IBS project • Drive project execution • Update all project progress in the SH • Set core meeting to follow APs and share updates • Prepare project progress tracker and distribute updates with Team, Customer and Vendors • Manage project finance and margin monitoring • Prepare PEF for project related POs • Request PR/PO/GR for SPs • Monitor booked costs in MUS and Update information in the SAP • Coaching project team, Problem solving and defining APs • Follow up all project’s related issues • Conduct baseline and progress meetings with Customer • Prepare needed Presentation/MoM • Handover project deliverables and follow invoicing • Manage customer expectations and build a social relation with customer • Handle escalation and communication skills • Participate in all Internal, Supplier, Subcontractor and customer meetings Mainly, I was responsible for all project related cases within Ericsson Company, Customer and BSS Vendors.
Ericsson / Project Planner & Controller: October 2008 – December 2012 (4 years 3 months) Handling all project planning and project control matters during project establishment, execution and conclusion phases. Principally, project planning, organizing, monitoring, maintaining and closing down of required services in the field of planning and control issues Interact with all regional stak
• Managing a 25+ team of Design, procure, deliver and implement FTTx Triple-Play Fiber Network to Home at du locations within UAE and GCC including Civil infrastructure, Fiber and cupper Backbone, network equipment implementation and voice service delivery platform through GOPN fiber to home.
• Define project scope, goals and deliverables that support business goals in collaboration with senior management and stakeholders.
• Responsible for the project delivery schedule, cost and quality and achievement of the finance target (Revenue ,Profit ,Cash Flow.etc)
• Estimate the resources and man-power needed to achieve project goals
• Plan and schedule project timelines and track project milestones using appropriate tools.
• Develop and deliver progress reports, proposals, requirements documentation and presentations.
• Proactively manage changes in project scope, identify potential crises and devise contingency plans
• Coach, mentor, motivate and supervise project team members; influence them to take positive action and accountability for their assigned work.
• Determines KPIs for such areas, monitors the KPI’s within the agreed thresholds reporting any deviation, and conducts analysis to identify weaknesses/improvement areas.
• Build, develop, and grow any business relationships vital to the success of the project.
• Creating Customer\Vendors Work Orders and POs.
• Develops and establishes technical and operating standards, installation standards, corrective and preven
Decent place to work for Tower techs depending on your position
I started as a Tower tech with little experience here worked for 2yrs in new England market and never saw a pay raise. They rely heavily on the lowest position workers (green guys) exceeding their position and making up for higher paid individuals who lack on their job. I saw many guys quit and leave the industry because of this. The fastest learners and hardest workers never get compensated for their efforts. Instead it seemed to always be the opposite. The worse you perform the better off you are to management. Management has no idea of the workers in the field and will believe anything a foreman says about you. Often foremen take all credit for good work and blame all the bad on certain crew members. Many lies were told to management constantly and you have no idea until its too late to cover yourself. Its not the kind of place you can just do a good job and not have to worry about what's being said about you. Extremely unproductive system of management and shows year after year when the market does not make money. The managers are too far separated from the field workers. Overall the worst part about working here is seeing the people that work the hardest and deserve the most never getting recognized or compensated but instead getting continuously abused because management knows they do whatever is asked of them. Also they will favor race or gender in any situation. If you are black or female you have a free pass to do whatever you want and still have a job. Highly discr
Fördelargood people to work with/ co workers
Nackdelarmanagement system is designed for failure
Estuve allí durante casi cuatro años. Es verdad que, dentro de lo que cabe, respetan la conciliación laboral (aunque si te tocan guardias, habría que verlo), pero yo allí no estaba motivado. En buena parte, yo sentía (y lo vi cuando me echaron) que ése no era mi sitio, pero me acostumbré al mismo, aunque nunca estuve realmente comprometido con la empresa porque no la sentía como mía (es algo sólo personal).
Mi trabajo fue bastante sota-caballo-rey y mi posibilidad de profundizar en áreas técnicas (yo era programador) dejaba bastante que desear, aunque también es verdad que teníamos una vez cada quince días de "laboratorio" (poder o formarnos en algo que nos guste o desarrollar algo que pueda ser útil a la empresa).
En cuanto a relación con los compañeros, bueno, había de todo. Hubo un periodo, cuando lanzaron un proyecto que exigió mucho esfuerzo extra a los del departamento donde yo estaba, que acabó sacando lo peor de muchos (yo trabajé algunos sábados, domingos nunca, y traté de buscar la mayor cantidad de tiempo libre posible). Con algunos compañeros me llevaba bien, con otros no muy bien.
Otra cosa buena: tenía teletrabajo y hubo un periodo en que trabajaba desde casa algunos días (ahorrando atascos y tiempo), hasta que lo quitaron y sólo para situaciones excepcionales. Y no me pagaban mal.
También hay algo que creo que deberían cambiar: hay demasiadas reuniones (no sólo de proyecto, sino de departamento), y eso, para los que somos técnicos, no es lo mejor.
# Typical day at work was to meet daily job targets..
• Chief Assistance to Head Ericsson
• Worked on SAP and CONCUR softwares for preparing claims
• Drafting blog for Head Ericsson on official Ericsson website
• Tour planning & making schedules
• Making Presentations for Management Meetings
• Managing & co-ordinating with Swedish Expats for all their official and Paper work
• To monitor tasks delegated by Head to ensure that the task is achieved to agreed deadlines.
• External & Internal interface on behalf of Head.
• Plan and schedule meetings, Appointments and Conference calls.
• Interacting with the Clients . Responsible for Guest Hospitality.
• Maintaining Contact Directory / Visiting Cards of Vendors.
• Travel bookings for local employees and visitors
• Assisting with Event Management
• Office Project Management as required
• Supporting Office Manager as required
• Supporting HR and other managers as required
• Organizing lunches and refreshments as required
• Provide efficient & timely support to the Head & other senior members.
• Should able to manage the letters, couriers, official and personal files.
• Provide support on admin items in the office
• Arrange and attend meetings and take minutes, transcribe and distribute minutes to concerned departments; prepare agenda for various meetings.
• Compile, compose, edit, produce and distribute a variety of documents independently, including correspondence, reports and presentations.
• Handle
Fördelarfeasibile timings, lunch, tea, conveyance, good salary
NackdelarTook time to reach office, more people more co-ordination required
Para mi la experiencia dentro de Ericsson fue bastante buena, pero si vas a trabajar ahí debes saber:
- Ascender es difícil hay cursos que hacer y pruebas que rendir junto con entrevistas donde colocan lo que has realizado en revisión, dentro de Ericsson se dice que es mucho más fácil salir de Ericsson y volver a un cargo superior que lograrlo internamente.
- Si quieres cumplir horarios fijos y no quieres trabajar los fines de semana esta no es tu empresa, te sugiero mirar hacia el lado y postular a otra.
- No hay política de mantener a los recursos, si eres bueno te valoran pero no harán mucho por retenerte mejor dicho harán algo que es el mínimo.
- Los cambios de directiva global en Ericsson son comunes así que puede que entres y hayan 300 personas trabajando contigo y a los 2 años solo queden 120 o menos, porque el CEO cambió el enfoque de la empresa.
- El manejo de proyectos digitales es muy malo, cuando yo me fui y estaban tratando de igualar las formas de trabajo dentro de la compañía, espero que lo hayan logrado.
- Como los proyectos no se manejan igual y los directores de proyectos no son buenos el caos es una constante (estoy hablando solo de la parte de transformación digital que es donde yo estuve)
Bueno te preguntaras porque si tiene tantas contras porque califiqué tan bien a la empresa, simple:
- Si tu manager es de los buenos ten por seguro que aprenderás muchísimo y te apoyará en todo.
- Sí estás en un buen equipo te hacen sentir en familia
They employed me after doing a telecom program using my GI bill, coming out of the military.
When I started out, I worked between 50 to 60 hours a week, but work never felt like work because I got along with my coworker very well + climbing massive steel towers for a living is obviously rather exciting.
Work/Family balance is amazing. I was pretty much able to take off whenever I wanted, and even starting off you have a lot of PTO available.
There's also not really anyone peering over your shoulder. They give you a company truck or rental, and have you do all the maintenance on it using a company credit card. With that in mind, you get informed of where you have to go every day through email, on your company laptop. This allows for a very independent work atmosphere because your clock starts as soon as you get in your work truck in the morning, and you get to plan your route to site yourself and meet up with your partner at said site, instead of having to jump in to a van at a set time every morning.
My manager was nothing short of amazing, and was extremely understanding and kind (experiences may vary from manager to manager though, ofcourse).
Now on to the bad :
Work started to slow down, and because of it, they laid off a lot of technicians, including myself.
This is understandable. However, while I was employed, I got activated by the National Guard on multiple occasions, sometimes for 2 weeks at a time. During these times, Ericsson actually still paid me part of m
FördelarAmazing work/family balance. Very independent/left alone. Strong focus on safety.
NackdelarThey pay you while serving your country, but fail to mention they'll take it all back if you get laid off.
Frågor och svar om Ericsson
Hur är arbetstempot på Ericsson-Worldwide?
Frågade 12 nov. 2019
Högt tempo i en stimulerande miljö.
Svarade 9 aug. 2020
Varierad från mycket hög till låg
Svarade 27 feb. 2020
Om du skulle lämna Ericsson-Worldwide, vad är den primära orsaken?
Frågade 12 nov. 2019
Ingen. Arbetade för Ericsson AB i nästan 29år, det var Ericsson som lämnade mig.
Svarade 4 jan. 2021
Pension eller arbetsbrist.
Svarade 23 nov. 2020
Hur långa är dina arbetsdagar på Ericsson-Worldwide i genomsnitt?
Frågade 19 juli 2019
10 timmar
Svarade 21 jan. 2022
Det var på den tiden ca 8 tim
OBS ! Jag tar gärna emot jobbförslag på Ericsson igen....även timdebiterad sådan.
Svarade 7 okt. 2020
Vad tror du om framtiden för Ericsson-Worldwide?
Frågade 19 juli 2019
de lever gott på gamla meriter samt vissa smarta personers innovationer.
för stor organissation så många mellanchefer finns men behövs dom? svårt att avancera.
Svarade 30 okt. 2020
Det finns mycket competens ang telecom och är ledande i 5G inom mobiltelefon och the internet of things.
Svarade 15 sep. 2019
Hur fick du din första intervju på Ericsson-Worldwide?